«Ақмола облысы білім бөлімінің Жақсы ауданындағы білім бөлімінің Жақсы ауылының Оқушылар үйі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі    
Коммунальное государственное учреждение "Дом школьников села Жаксы отдела образования по Жаксынскому району управления образования Акмолинской области"

Социальные сети

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

2-сәуір Бүкіләлемдік аутизм жайлы ақпарат тарату күні

22.04.2021

 

Аутизм дегеніміз не?

Аутизм-бұл мінез-құлықтағы, қарым-қатынастағы және әлеуметтік өзара әрекеттесудегі ауытқулармен сипатталатын адам дамуының бұзылуы. Аутизм әр түрлі формада көрінеді. Сонымен қатар, аутизмнің көріністері басқа психикалық бұзылуларда болуы мүмкін.

Аутизмнің симптомдары мен белгілері

Кейбір балаларда аутизм белгілерін нәресте кезінен анықтауға болады. Көбінесе аутизм үш жасқа дейін көрінеді. Аутизм белгілері баланың даму деңгейіне және оның жасына байланысты өзгеруі мүмкін.

Аутизм синдромын сипаттау үшін қолданылатын мінез-құлық сипаттамалары:

1. Сөйлеу емес және сөйлеу коммуникациясының дамуы бұзылған. Тән:

  • Мимика мен қимылдың болмауы. Сөйлеу болмауы мүмкін;
  • Бала ешқашан әңгімелесушіге күлмейді, оның көзіне қарамайды;
  • Сөйлеу қалыпты, бірақ бала басқалармен сөйлесе алмайды;
  • Сөйлеу мазмұны мен формасы бойынша қалыпты емес, яғни бала осы жағдайға қатысы жоқ бір жерде естіген сөз тіркестерін қайталайды;
  • Сөйлеу фонетикалық емес (интонация, ырғақ, сөйлеудің монотондылығы проблемалары).

 

2. Әлеуметтік дағдыларды дамыту бұзылған. Тән:

  • Балалар құрдастарымен қарым-қатынас жасағысы және дос болғысы келмейді;
  • Басқа адамдардың (тіпті ата-аналардың) сезімін және өмірін елемеу);
  • Өз проблемаларын жақын адамдармен бөліспейді, өйткені олар мұны қажет деп санамайды;
  • Ешқашан басқа адамдардың бет-әлпетіне немесе ым-ишараларына еліктемейді немесе бұл әрекеттерді жағдаймен байланыстырмай, бейсаналық түрде қайталамайды.

 

   3. Қиялдың дамуы бұзылған, бұл шектеулі мүдделер шеңберіне әкеледі.Тән:

  • Табиғи емес, жүйке, иеліктен шығарылған мінез-құлық;
  • Аутист бала қоршаған орта өзгерген кезде истериканы көрсетеді;
  • Жеке өмірге, өзімен ойнауға артықшылық береді;
  • Қиялдағы оқиғаларға қиял мен қызығушылық жоқ;
  • Белгілі бір тақырыпқа ұмтылады және оны үнемі қолында ұстауға деген құлшынысты сезінеді;
  • Сол әрекеттерді дәл қайталау талабын бастан кешіреді;
  • Назарын бір нәрсеге аударады.

Аутизммен ауыратын адамдар біркелкі емес дамумен ерекшеленеді, бұл оларға тар салада (музыка, математика) дарынды болуға мүмкіндік береді. Аутизм әлеуметтік, психикалық, сөйлеу дағдыларын дамытудың бұзылуымен сипатталады.

АУТИЗМІ БАР БАЛАНЫҢ АТА-АНАЛАРЫ ҮШІН НЕГІЗГІ НҰСҚАУЛЫҚТАР:

  •     Аутизмі бар баланы тәрбиелеудегі міндетті компонент - психологиялық-педагогикалық түзету. Ерте қарқынды / ұзақ мерзімді түзету жаттығулары ауру ағымының анағұрлым қолайлы дамуына әкеледі,
  1.   Бала өмірінің белгілі бір режимі мен ырғағын қатаң сақтаңыз (сонымен бірге, баланың қалауын ескере отырып, серуендеу, тамақтану, ұйықтау, ойнау және т.б. режимін жасаңыз). Қарым-қатынас пен білім алуға қолайлы жағдай жасауға тырысыңыз. -Баланы шамадан тыс жұмыс жасаудан, сенсорлық жүктемеден аулақ болыңыз.
    
  •  Балаңызбен мүмкіндігінше жиі сөйлесіңіз, сөйлеу жылдам болмауы керек, командаларды нақты жеткізіңіз.
  •  Балаға оның іс-әрекетінің мағынасын нақты ақпаратты (диаграммалар, карточкалар, суреттер) қолдана отырып түсіндіріңіз.
  •   Бала тапсырманы сәтті орындаған сайын мақұлдауыңызды көрсетіңіз, оны мақтаңыз. Егер бала сізден қолдауды сезінбесе, ол одан әрі тұйықталып, байланыстан аулақ бола бастайды.
  •   Балаға мұқият болыңыз, вербалды (сөзбен, сөйлеуде сөйлесу) және вербалсыз оның ыңғайсыздығын көрсететін  (сөздерді қолданбай байланыс) сигналдарға назар салыңыз
  •  Балалардың ерте және уақтылы сәйкестендіру жағдайында психологиялық-педагогикалық қолдау тиімді динамика береді.
  • Осылайша, аутизммен ауыратын балаларды оқыту және тәрбиелеу керек, сонымен қатар қажет. Балаларды арнайы білім беру мекемелерінде де, психологиялық-педагогикалық түзету бөлмелерінде де, оңалту орталығында да тәрбиелеуге және оқытуға болады, бірақ баланы қайда оқытып алса да, бірінші кезекте ата-ана оның тірегі және сүйеніші, алғашқы мұғалімдері мен тәрбиешілері болуы керек, өйткені бірде бір мектепке дейінгі немесе мектеп мекемесі балаға отбасында алатын сүйіспеншілігі мен қолдауын бере алмайды.
Құрметті ата-аналар!

  Баланы бақылаңыз, егер дамуында қандай-да бір бұзылулар болса (жоғарыда аталған белгілерді қосқанда), кеңес алу үшін және қажетті тексерулер үшін маманға хабарласыңыз!

МАҢЫЗДЫ! Аутизм - бұл жалғыз симптом диагнозы емес. Жоғарыда келтірілген тізімдегі бірнеше белгілердің өзі уақытша болуы мүмкін немесе жай ғана баланың жеке басының ерекшелігі болуы мүмкін.

 Диагнозды өзіңіз қоймаңыз - оны құзыретті мамандарға тапсырыңыз!

Просмотров: 180


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст