Қысқы орманға виртуалды экскурсия (КВН)
Мақсаты: оқушылардың қыс мезгілімен бірге жануарлар тіршілігінде болған өзгерістермен білімдерін жүйелеу.
Тапсырмалар
1.Балаларды қыста жануарларды сыртқы белгілері бойынша тануға үйрету; аңдар мен құстардың қысқы іздері.
2. Өкіл, дәлелдеу қабілетін дамыту; назар аудару және бақылау; қорытынды жасау.
3. Оқушылардың жанашырлығын, жануарларға жанашырлығын тәрбиелеу.
Сабақ барысында
1. Ұйымдастырушылық. сәт
2. Білімді жаңарту
- Балалар, бүгінгі сабақтың тақырыбы туралы болжау үшін тақтаға қарап, жұмбақты болжауға тырысайық. (Слайд 1)
- Бұл кім екенін кім болжады? (Қыс)
Осы қыс мезгілі деп қалай ойладыңыз, қандай белгілер бар? Қазір жылдың қай мезгілі?
Ауа-райы туралы не деуге болады? Қыс айларын санаңыз? Қыс қай айда келеді?
Табиғатта қыс жыл сайын әр уақытта келеді. Алғашқы аяздар әлі қыс емес. Аяз жылуға жол береді, қар жауып, бірнеше рет ериді. Қыс ауа температурасы нөлден төмен түсіп, су айдындары қатып, жерді қар басқан кезде басталады. Күндер қысқарып, суық болып барады.
- Балалар, сендер қалай ойлайсыңдар, қыстың келуіне байланысты жануарлардың өмірі өзгерді ме?
-Бүгін сабақта біз қысқы орманға саяхат жасаймыз, және қыс мезгілі келген кезде жануарлар өмірінде қандай өзгерістер болғанын байқаймыз.
Біз саяхатқа екі команда құрамында барамыз (балалар 2 командаға бөлінеді, олар өздері командаларға «қар атауларын» ойлап табады).
(Әр тапсырманы орындағаннан кейін командалар жануарлар бейнеленген эмблемаларды алады, барлық жиналған эмблемаларды қорытындылау кезінде біз «Қысқы орман» постеріне орналастырамыз)
3. Сабақтың тақырыбы бойынша жұмыс
- Қыста қандай құстарды көрдіңдер? Қыста бізбен бірге болатын құстар қалай аталады?
Командалар алғашқы тапсырманы алады
Тапсырма 1. «Көші-қон және қыстайтын құстар».
Әр командаға құстардың суреттері салынған конверт беріледі. Бір команда қоныс аударатын құстарды, ал екіншісі - қыстайтын құстарды таңдайды.
-Тапсырманы орындау уақыты - 1 мин.
Қорытындылау.
- (Слайд 2) Балалар, бұл құстар неге жылы жерге ұшып кетпеді? Айтыңызшы, құстарға қыста қорек табу оңай ма? Неліктен?
- Қыстың күні қысқа, барлығы қармен жабылған, қар жауып, боран, қатты аяз кезінде тамақ табу қиын. Бұл ауа-райында көптеген құстар суықтан және аштықтан көктемге жетпей өледі. Сондықтан кейбір құстар адамның мекеніне жақындай түседі, мұнда тамақ табу оңайырақ. Біз құстарға қалай көмектесе аламыз?
- (Слайд 3) Фидерлерді қарастырыңыз. Олар неден жасалған. Сіз өзіңіздің қандай фидер жасай аласыз?
- Қыста құстарды қалай тамақтандыруға болады? (Слайд 4)
Айтуым керек, қыста құстар жемді көп таңдамайды және тапқанын жейді.
Сондықтан біздің дастарқаннан алынған кейбір тағамдар қыста құстарды тамақтандыруға жарайды. Сиськи тамақтанады
тұздалмаған бекон бөліктері, маргарин бөліктері, сүзбе, нан үгіндісі. Қарғалар көкөністердің қабығын, нанның үгіндісін, кез-келген тағамнан қалған қалдықтарды жейді.
Тапсырма 2. Жұмбақтар сайысы.
(Слайд 6, 7, 8) Ең көп қыстайтын құстар жұмбақтарын шешетін топ жеңеді.
(Мен ойлана бастаймын, қалғандары балалар жасайды)
Қорытындылау.
-Балалар, ал қысқы орманда құстар сияқты қиын кім бар? Неліктен олар үшін бұл соншалықты қиын?
Суық түсіп, қар жауып, оның астында жемістер мен тұқымдар жасырылды, шырынды шөптер, ағаштарда жапырақтар жоқ.
Тиін
- (Слайд 9) Суреттерге қараңыз. Оларда кім бейнеленген? Қыста және жазда тиінге сипаттама бер. Салыстыру. Қарағанда?
- (Слайд 10) Тиін қуыста немесе GAINO деп аталатын ұяда тұрады. Жаздың соңында ол азық-түлік, көбінесе саңырауқұлақтар, жаңғақтар, қарағайларды сақтайды.
Ол қорларын қуыстарға және ағаш тамырларының астына қояды. Бір ақуызда 2000-ға дейін саңырауқұлақ, көбінесе май сақталады.
қоян
(Слайд 11) Қоян қыста көктеректің, қайыңның, талдың бұтақтарымен қоректенеді. Бақшаларға барады, онда ол жас ағаштардың қабығын кеміреді. Қоян қоректендірмейді, өйткені қыста ол өзіне жеткілікті тамақ табады.
- Қояндардың бейнелерін қарастырыңыз. Оларды салыстырыңыз, сіз не айта аласыз? Лаптарды қарастырыңыз, олардың ерекшелігі неде? Түлкі
(Слайд 12) Түлкі - епті әрі ұқыпты жануар. Қыста түлкіні қардан иіскеп жатқанын көруге болады. Шын мәнінде, ол тышқандарды іздейді, алдыңғы лаптарымен қарды тез қазады және олжасын алады. Мұндай олжа тышқанды ойлау деп аталады. Есту қабілеті мен иісі керемет. Ол 100 метр қашықтықта тышқанның сықырлағанын естиді. Күндіз түлкі терең орманға орналастыратын терең шұңқырға тығылады. Түлкі іңірде құстар мен қояндарды аулайды. Қараңғыда түлкілер артынан жүгіргенде шешелерін жоғалтпас үшін түлкінің құйрығының ұшы.
- (Слайд 13) Суреттерді қарастырыңыз. Түлкінің қыста және жазда түсінің айырмашылығы неде?
Тышқандар мен тышқандар
(Слайд 14) Тышқандар мен тышқандар барлық уақыттарын қыста қар астында өткізеді. Қар суықтан және жаулардан қорғайды. Қардың астында жануарлар тамақ табатын жерлерді қазады: қарақұйрық, жаңғақ, жасыл шөп, сондай-ақ олар қабығын кеміретін бұтақтар. Олар көбінесе күзден бастап керек-жарақтарды алады. Тышқандар мен тышқандар өте ұқсас, бірақ тышқандар тышқандарға қарағанда ұзынырақ құйрыққа ие. Бұл жануарлардың көптеген жаулары бар: түлкі, үкі.
Қасқыр
(Слайд 15) Қасқыр - күшті және ақылды жыртқыш. Оның олжасы тек қоян ғана емес, сонымен қатар ірі жануарлар - бұлан, қабан. Қасқырлар үйір-үйір тіршілік етеді. 10-12 қасқыр олжасын қуады. Қыста азық-түліктің жетіспеушілігінен қасқырлар сақтықты азайтады.Кейде аң аулауға күндіз де барады, ауылдарға жақындап, малға шабуыл жасайды.
3-тапсырма. Әңгімедегі қатені табыңыз.
«Қыс күні»
Қыста орманда тыныш және тек осы жерде және сіз сиськалардың және жұлдызқұрттардың даусын естисіз, анда-санда сіз үйректерді көре аласыз.
Бір күн бұрын қар жауып, осы жерде болған жануарлардың іздері айқын көрінеді. Мұнда қоян жүгірді. «Бұл кімнің іздері?» - деп сұрады Петя. - Бұл кірпінің іздері шығар, - деп жауап берді Наташа. «Бірде-бір тиін көрінбейді. Олар қайда?» - деп сұрады Таня. «Тиіндер қыста ойпаттарында ұйықтайтынын білмейсің бе?» - деп жауап берді Петя.
Қателер: жұлдызқұрттар мен үйректер - қоныс аударатын құстар.
Кірпі қыста ұйықтайды.
Ақуыздар белсенді өмір салтын жүргізеді.
«Шаңғы саяхаты»
Саша мен Маша шаңғыларын алып орманға кетті. Бұл орманда өте әдемі болды. Мұнда қоян мен тиін, аю мен түлкіні кездестіруге болады.
Кенеттен балалар жалғыз қайыңдар өсетін орманның шетіне шықты. Олардың жасыл инелері көз қуантады.
Өріске жақындаған кезде балалар пішен үйіндісінің жанынан көптеген аңдардың іздерін көрді. «Қасқыр тышқандарды аулап жатқан шығар» деп ойлады балалар.
Аздап шаршады, бірақ серуенге қуанышты балалар үйге оралды.
Қателер: аю қыста ұйықтайды.
Қайыңның инелері жоқ.
Қарға балапандарды қыста өсірмейді. Бұл кроссовкалар.
Қасқыр емес, түлкі «тышқан» жасайды.
Қорытындылау.
Бұлан
(Слайд 16) Бұлан орман алыбы деп аталады. Ол қыста бұталар мен жас ағаштардың арасында жайылып, бұтақтарды жейді. Егер ол құлатылған көктерекке тап болса, қабығын тістейді. Жеткілікке жету үшін бұлан күніне мыңнан астам бұтақ жейді.
- Бұланның қысы мен жазындағы бейнелерінен қандай қызықты нәрселерді байқадың? Бұл қалай болады деп ойлайсыз? Алыстан қарасақ, ауада қалқып жүрген сияқты ... неге?
(Слайд 17)
Тапсырма 4. «Кімнің ізі» трекерлер сайысы
Карточкаларға жануарлардың іздері салынады. Балалар ізге түсіп, оның қайсысына жататынын анықтайды.
Жүргізу уақыты 1 минут.
Қорытындылау
Дене шынықтыру
Тыныш тұрыңыз, күліңіз
Барлығы кішкентай жануарларға айналады.
Сыныпқа қанша жануар келді?
Менің балаларымды танымаңыз!
Қоян кім, түлкі кім,
Аю кім, қасқыр кім, құс кім?
Көңілді билеуді бастаңыз,
Барлығы билейді, қымсынбаңыз!
- Ал аю қазір қайда?
Аю
(Слайд 18) Аю - үлкен жыртқыш. Аю келгеннің бәрін жейді: ұсақ жануарларды (мысалы, бұлан немесе бұғы), бірақ ол жыртқыш болғанымен, оның негізгі қорегі - жидектер, жаңғақтар, жасыл өсімдіктер мен тамырлар. Ол балды өте жақсы көреді.
Суық ауа райына жақындаған кезде аю қыс бойы тыныш ұйықтайтын ұяда қыстайды. Оның ұйқысы сәл: шұңқырдың жанындағы шуылмен ол оянып, жорғалап шығады. Ерекшелік - қыста орманда қыдыратын және ұзақ уақыт тыныштық таба алмайтын байланыстырушы шыбық аюы.
Борсық және ракон иті
(Слайд 19) - Балалар, тақтаға қарап айтыңдаршы, тағы кім қыста ұйықтайды? ? Олар неге ұйықтап жатыр? Оларға тамақ табу қиын.
- Дұрыс, бірақ аюдан айырмашылығы, олар қорларды күзден бастап сақтайды. Қыста оянады
Тағамды жеп, қайтадан ұйықтаңыз
(Слайд 20)
(Слайд 21) Кірпі, кесіртке, бақа, бақа, жылан
- Балалар, кірпі, кесіртке, бақа, бақалар, жыландар қалай қыстайтынын кім біледі? Бұл жануарлар қыста қысқы ұйқыға кетеді. Ұйықтау дегеніміз не?
Күту - бұл дене температурасы төмендеген кезде тереңірек және ұзақ ұйқы.
Кірпі ең ұзақ ұйықтайды. Қыркүйек айында ол шұңқырға жабылады. Кірпі сәуірдің соңына дейін ұйықтайды.
(Слайд 22)
Тапсырма 5. «Белгісіз аң»
Геометриялық пішіндерден жануарды жайып салу.
Жүргізу уақыты 1 минут
Қорытындылау
- Біз көптеген аңдар, құстар сияқты, қыста белсенді өмір салтын жүргізетінін білдік. Оларға қыста өздерін тамақтандыру қиын, олар көбінесе аштықтан өледі. Сондықтан құстар сияқты жануарларды қыста тамақтандыру керек. Адамдар қыста жануарларға қалай көмектеседі? Дұрыс, олар оларды тамақтандырады.
6-тапсырма: Жануарларды тамақтандыру
Жануарларды азықтандырудың ұсынылған нұсқаларын қарастырып, қай жануарға, немен қоректенетінімізді айту керек
Аяқтау уақыты 2 минут.
Қорытындылау
4. Бекіту
(Слайд 23) - Бүгін сабақта барлығыңыз жақсы жұмыс жасадыңыз. Ал енді алған білімді бекіту мақсатында біз соңғы тапсырманы орындаймыз.
6-тапсырма: Жануарларды топтарға бөлу
Тиін, қоян, қасқыр, түлкі, қасқыр, жылан, кірпі, аю. Бұл жануарларды қандай 3 топқа бөлуге болады? Тапсырманы кім бірінші орындаса, сол жеңіске жетеді.
Қорытындылау.
5. Сабақтың қысқаша мазмұны
Осы уақытта әділқазылар алқасы сайыстың қорытындысын шығарып жатыр, эмблемаларымызды қысқы орманға орналастырайық.
6. Рефлексия
Сіз қандай жаңа нәрсені білдіңіз Сізге не ұнады?